Utbudet av lösningar utökas

Big Dutchman samarbetar med ledande leverantör av högteknologiska växthus

• Bernd Meerpohl (vänster) och Michel La Crois (höger)
    Big Dutchman samarbetar med ledande leverantör av högteknologiska växthus

Big Dutchman, den väletablerade utrustningsleverantören från Calveslage i Tyskland, blir en betydande minoritetsägare i den nederländska Ammerlaan-koncernen från Venlo i Nederländerna. Ammerlaan är en välkänd fullserviceleverantör för innovativa växthusprojekt och är ett familjeägt företag som leds av Michel La Crois med över 75 års erfarenhet. Företaget är en av trädgårdsindustrins ledande aktörer.

Ammerlaans 100 medarbetare designar och förverkligar växthusstrukturer för produktion av frukt, grönsaker, bladgrönsaker och blommor i storlekar från två till tjugo hektar. Företaget fokuserar på högteknologiska växthus för hållbar och resurseffektiv livsmedelsproduktion. Ammerlaan är övertygat om att jordbruk i kontrollerade miljöer har en viktig roll när det gäller att tillgodose världens efterfrågan på livsmedel. Företagets försäljning uppgick förra året till cirka 60 miljoner euro.

Ammerlaan är bland annat verksamt i Benelux, Tyskland, Schweiz, Ryssland och Nordamerika. Med sina sju internationella logistikcenter och lokala närvaro i mer än 80 länder kommer Big Dutchman-nätverket att bidra till Ammerlaans fortsatta internationella framgång. "Jag är övertygad om att vårt starka globala nätverk kommer att stödja Ammerlaans expansion", säger Big Dutchmans VD Bernd Meerpohl, som ser fram emot partnerskapet. Ammerlaans verkställande direktör Michel La Crois tillägger: "Tillsammans kan vi sätta nya riktmärken inom växthusindustrin."

Big Dutchman är mycket intresserade av moderna lösningar för trädgårdsodling, som kommer att komplettera deras verksamhet inom ägg-, fjäderfä- och grisproduktionssystem. "Innovativ teknik är kärnan i vårt DNA. De utökar vårt utbud av lösningar och erbjuder våra kunder nya möjligheter. Vi saknar inte idéer", säger Bernd Meerpohl.

Enligt mottot "Tänk globalt, agera lokalt" utvecklar Big Dutchman innovativ utrustning för modern och hållbar djurhållning. Det familjeägda företaget har sitt säte i Vechta-Calveslage och är verksamt över hela världen. Förra året genererade Big Dutchman-koncernen med 3 400 anställda en årlig omsättning på nästan 1 miljard euro.

Mitt konto

Den fullständiga översikten: dina beställningar och fakturor på ett ögonblick! Inklusive praktisk användarhantering.

Logga in

Gå till myBigDutchman kundportal och logga in för att komma åt alla funktioner i butiken.

Öppna logga in

Inget konto ännu? Registrera nu!

Skapa ditt personliga kundkonto i myBigDutchman kundportal.

Skapa konto