Modern en duurzaam

Spanje: Big Dutchman ontwikkelt twee turnkey pluimveestallen voor vleeskuikens

• Nieuw stallencomplex voor een moderne vleeskuikenhouderij in de provincie Saragossa
    Stallen voor vleeskippen

Recentelijk heeft Big Dutchman twee vleeskuikenstallen gerealiseerd voor het bedrijf Spes 2016 S.L. in de Spaanse provincie Saragossa. Het turnkey complex heeft een afmeting van 130 bij 16 meter en beschikt over een onderhoudsruimte van 15 m2. De stallen zijn in juni in gebruik genomen en bieden momenteel plaats aan 35.000 dieren. Big Dutchman Ibérica, de Spaanse dochteronderneming van de Duitse stalinrichter, is verantwoordelijk voor het ontwerp en de uitvoering van het project.

Stalinrichtingen voor vleeskippen

Spes 2016 S.L. is een klein familiebedrijf, dat wordt gerund door het echtpaar Francisco en Concha en hun zonen David en Rodrigo. Met vereende krachten is de familie erin geslaagd om alle uitdagingen die een project van deze omvang met zich meebrengt het hoofd te bieden. “De techniek in de stal is conform de nieuwste standaarden van de sector”, vertelt salesmanager Jorge Camcho, die zeer verheugd is over het mooie resultaat.

Voorbeeld:

• Stalklimaat | De beluchting geschiedt middels een CombiTunnel-ventilatiesysteem; de minimale ventilatie wordt gerealiseerd middels luchtinlaten in de zijwanden en luchtuitlaten in het midden. Bij hogere temperaturen schakelt het systeem automatisch over op de tunnelmodus. De lucht stroomt dan via een padcoolingsysteem, bestaand uit polypropyleen, in de stal. Ventilatoren aan de gevelwand zorgen dankzij een hoge luchtwisseling voor de juiste luchtsnelheid.
  • Eten en drinken | De kippen voorzien van eten en water gebeurt met de voerinstallatie Augermatic met vier voerlijnen,  672 voerpannen en 10 drinklijnen met in totaal 2.520 drinknippels per gebouw.

Stalinterieur

De voerinstallatie en drinklijnen kunnen omhoog worden getakeld voor schoonmaakdoeleinden.

Andere staltechnologie uit het productportfolio van Big Dutchman:

• Verwarming | Verwarmingsinstallatie met gesloten brandkamer van het type JetMaster;
  • Stalverlichting | ZEUS-ledlampen met twee verschillende wittonen, die individueel kunnen worden geregeld;
  • Stalmanagement | Managementsysteem BigFarmNet, waarmee de pluimveehouder zijn stal vanaf zijn computer, mobiele telefoon en tablet op afstand kan beheren en monitoren.

Stalcomplexen voor vleeskippen met zonnepaneelsysteem

Duurzame vleeskuikenhouderij

Zonne-energie

De familie heeft ervoor gekozen om voor de nieuwe stal gebruik te maken van zonne-energie en een zonnepaneelsysteem met een vermogen van 75 kWp laten installeren. Alle onderdelen zijn ondergebracht in een onderhoudsruimte.

Klantportaal

Compleet inzicht: uw bestellingen en facturen in één overzicht! Inclusief praktische beheersfuncties.

Log in op uw account en profiteer van alle voordelen.

Nog geen account? Nu aanmelden!

Maak een persoonlijk klantaccount aan voor het myBigDutchman-klantportaal.

Account aanmaken